
|
Kabinková lanovka na
Tanvaldském Špičáku
Tento článek je pouze 1.-aprílový příspěvek, výměna stávající neodpojitelné čtyřsedačky na Tanvaldském Špičáku za odpojitelnou sedačku se chystá až v
horizontu 5-6 let.
Zásadní proměnou prochází
známý lyžařský areál na Tanvaldském Špičáku. Většině čtenářů našeho webu je již
známo, že v loňském roce byl nahrazen kotvový vlek Tanvaldský Špičák 2
odpojitelnou čtyřsedačkou Leitner s bublinami. Ta byla provozována od roku 1991
do roku 2017 pod názvem Seekarspitzbahn v rakouském Obertauernu a díky generální
opravě v roce 2004, kdy lanovka dostala například kompletně nové sedačky s
komfortním čalouněním nebo nové spínací aparáty, je v perfektním technickém
stavu.
Úplnou novinkou ovšem je, že
rekonstrukce skiareálu vyvrcholí hned v letošním roce, kdy se plánuje náhrada
stávající neodpojitelné čtyřsedačky Tanvaldský Špičák 1 moderní osmimístnou
kabinkovou lanovkou. Po náročném výběrovém řízení byla jako dodavatel vybrána
firma Doppelmayr, využity budou kabinky typu Ultra 8S firmy Carvatech ve žlutém
barevném provedení s úrovňovým nástupem a výstupem. Jako vzor, jak bude nová
lanovka vypadat, tak lze vzít kabinkovou lanovku Hauser Kaibling v Rakousku. S
navýšením přepravní kapacity se nepočítá a ta tak zůstane zachována na hodnotě
2400 osob/hod. Celkem 40 kabinek bude garážováno v plně automatickém
polozapuštěném depu vpravo od dolní stanice. Pro dolní poháněcí a napínací
stanici se počítá s klasickým vysokým zastřešením, horní vratná stanice dostane
elegantní tunelovité zakrytí staničních dopravníků. Volba na kabinkovou lanovku
padla jednak z důvodu snahy o zvýšení komfortu přepravy začátečníkům a rodinám s
dětmi a jednak z důvodu celoročního využití dráhy, které nyní podporuje i nový
bikepark.
Areál tak bude disponovat jak odpojitelnou sedačkovou, tak kabinkovou lanovkou,
a na své si tak zde přijdou jak vyznavači komfortu kabinky, tak ti, co se
nechtějí zbytečně zdržovat odepínáním lyží. Využití najde i stávající
neodpojitelná čtyřsedačka Doppelmayr z roku 2003, která bude hned po vyřízení
všech potřebných povolení (pokud vše půjde podle plánu, bude to již v roce 2020)
znovu postavena v délce 780 metrů v nové lokalitě na jihozápadní straně
Tanvaldského Špičáku. Vzniknou zde i dvě nové sjezdové tratě.
Technické parametry lanovky:
Typ: 8-MGD
Tažná větev: levá
Umístění pohonu: dolní stanice
Systém napínání: hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita: 2400 osob/hod
Šikmá délka: 1166 m
Převýšení: 270 m
Dolní stanice: 542 m n. m
Horní stanice: 812 m n. m
Výkon hlavního pohonu: 350 kW
Průměr dopravního lana: 42 mm
Maximální dopravní rychlost: 6,0 m/s
Čas jízdy: 3,3 min
Počet kabinek: 40
Vzdálenost kabinek: 72 m
Počet podpěr: 11
Výrobce: Doppelmayr (kabinky Carvatech) Radim Polcer
Zpět na zprávy a články
Zpět na úvodní stránku
|

|