* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Stavbu sjezdovky a lanovky svěří soukromé firmě

Železnorudská radnice nezískala evropské dotace na novou sjezdovku a kabinkovou lanovku. Hotový projekt proto nabízí soukromému investorovi. Ten bude muset vložit do stavby, jež už má územní rozhodnutí, 350 milionů korun. Investice má přivábit do největší rekreační oblasti v kraji více lyžařů. „Sousední německý Javor se rozvíjí a Železnorudsko začíná zaostávat, hrozí zavírání hotelů a vylidňování oblasti,“ řekl starosta Města Michal Šnebergr. Nová sjezdovka bude dlouhá 1500 metrů. Město chtělo, aby vedla až z vrcholu Pancíře, v horní části svahu od Hoffmanek, ale rozšíření sjezdovky nepovolila CHKO Šumava kvůli limitům ochrany přírody, takže tam zůstane 30 let stará sedačková lanovka. Nová kabinková povede jen od špičácké silnice na Hofmanky. Součástí nové sjezdovky má být umělé zasněžování, bobová dráha, a tunel pod současnou pancířskou sjezdovkou, který povede k hotelu Horizont. Svah bude mít na rozdíl od Špičáku menší spád, bude výrazně širší, ideální pro snowboardisty.
Tři velké sjezdovky vedle sebe „Rozšíření nabídky je pro Železnou Rudu nutností. Lyžaři jsou zvyklí na přejíždění z několika areálů, ale požadují moderní spojení na vrcholy. Po dostavbě nové plochy by byly vedle sebe tři velké sjezdovky - Špičák, Pancíř a německý Velký Javor. Z toho, jestli se investoři pohrnou do tak nákladného projektu, mají obavy někteří majitelé hotelů a provozovatelé vleků. Město podle nich nechalo vytvořit za několik milionů projekt a chce, aby jej investor dodržel, přitom kabinková lanovka je zbytečným luxusem, stačila by sedačková,“ zaznívají některé hlasy. Vedení obce skeptické není. „Co nejdříve vyhlásíme na úřední desce výběrové řízení na soukromého investora. Chtěli bychom ho mít do pololetí. Akci připravujeme dva roky, takže už se nám některé firmy hlásí, ale zatím bylo vše nezávazné,“ řekl Šnebergr.

(MF Dnes - jis)

Zpět na zprávy a články

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku