|
V Krkonoších vznikne
nový obří lyžařský areál
Od příští zimy bude možno lyžovat na
jednu permanentku na sjezdovkách od Svobody nad Úpou přes Černou horu až po
Černý Důl. Společnost Mega Plus koupila většinový podíl ve firmě Markid, která
dosud provozovala skiareál v Černém Dole, takže své lyžařské impérium rozšíří i
na tamní svahy. Nový krkonošský skiregion se společnou jízdenkou bude tvořit 21
kilometrů sjezdovek, ke kterým lanovky a vleky každou hodinu dopraví až 25 tisíc
lyžařů.
„Všechno je dohodnuto. Nyní záměr dolaďujeme marketingově, abychom ho
představili v pravou chvíli, kdy nejlépe osloví lyžaře. Bude to zásadní
rozšíření služeb našeho areálu, do kterého budeme letos investovat desítky
milionů korun,“ uvedl Petr Hynek ze společnosti Mega Plus, která vlastní
skiareál na Černé hoře v Janských Lázních s nejmodernější kabinovou lanovkou v
republice a provozuje i lyžařské středisko Duncan ve Svobodě nad Úpou. Firmě víc
než deset let patřil také lyžařský areál U Lesa v Malé Úpě. Nedávno ho však
prodala právě kvůli expanzi do Černého Dolu, jehož poloha je pro její záměry
mnohem příhodnější.
„Šedesátiprocentní podíl v Markidu jsme odkoupili po vzájemné dohodě. Z naší
strany nešlo o žádný tvrdý byznys. Majitelé Markidu nás s nabídkou oslovili
sami,“ tvrdí Hynek. Základem spojení obou středisek se od příští zimy stane
společný odbavovací systém, který umožní lyžování na jednu společnou vícedenní
permanentku. Denní skipasy si zatím bude prodávat každý areál zvlášť, protože
lyžování v Černém Dole bude o něco levnější. Spojení mezi lyžařskými středisky,
která jsou od sebe vzdálena asi čtyři kilometry, budou zajišťovat speciální
autobusové linky. „To je další pádný důvod, aby se opravila silnice mezi
Janskými Lázněmi a Černým Dolem, která je už léta v hrozném stavu,“ míní
starosta Černého Dolu Zdeněk Kraus.
Horská silnice je kvůli zborceným krajnicím a hlubokým výmolům místy v
havarijním stavu. Rozpočet na rekonstrukci třináctikilometrového úseku
komunikace mezi Svobodou nad Úpou a Černým Dolem se pohybuje okolo 160 milionů
korun. Silničáři měli začít s opravami začátkem letošního jara. Kvůli nedostatku
peněz však rekonstrukci už poněkolikáté odložili. „Jednáme s představiteli
Královéhradeckého kraje a snad se nám je podaří přesvědčit, že opravy jsou
opravdu nezbytné,“ uvedl Kraus.
Problémy mohla vyřešit lanovka Problémy s dopravou mezi oběma středisky by mohla
elegantně vyřešit nová lanovka z Černého Dolu na Černou horu, která se už
objevila mezi 66 záměry na rozvoj lyžování v Krkonoších, jež posuzovali
odborníci zministerstva životního prostředí a ze správy Krkonošského národního
parku. Vloni v prosinci však expertní skupina konstatovala, že kvůli ochraně
přírody výstavba této lanovky nepřipadá v úvahu. „Pokud lanovku vyloučila
expertní skupina, je to pro nás tabu. O lanovkovém spojení Černého Dolu s Černou
horou neuvažujeme. I bez něj bude lyžařské propojení obou středisek dostatečně
atraktivní,“ míní Hynek. Nelze však vyloučit, že dnešní odmítání lanovkového
propojení ze strany společnosti Mega Plus je jen součástí její taktiky pro
budoucí prosazení záměru.
„Asi z toho do budoucna vznikne jeden velký areál. Po společném odbavovacím
systému se během velice krátké doby postaví nové lanovky na Hoffmannových
boudách v Janských Lázních i v Černém Dole. Varianta lanovkového propojení
ČernéhoDolu s Černou horou samozřejmě stále existuje, ale to bude až poslední
krok,“ uvedl člověk, který je o záměrech janskolázeňských vlekařů podrobně
informován, ale nepřál si uvést své jméno.
(MF Dnes - Ivan
Truhlička)
Zpět na zprávy a články
Zpět na úvodní stránku
|
|