|
Lanovka vadí sdružení
Smělé plány
Karlových Varů na dostavbu lanovky z Vřídelní ulice na vrch Tři kříže dostávají
konkrétní podobu. Karlovarští radní totiž uložili pracovníkům odboru rozvoje a
urbanistiky, aby zajistili zpracování potřebné projektové dokumentace. „Sedm set
až osm set tisíc korun, které bude projekt stát, máme zajištěné. Podle hotové
studie by kolejová lanovka měla přijít včetně inženýrských sítí na 125 milionů
korun. To opravdu není tak moc, počítali jsme daleko více,“ řekl náměstek
primátora Tomáš Hybner. Peníze na investici se chce pokusit získat z dotačních
fondů Evropské unie.
Magistrát dal zelenou přípravě projektu, protože dostal souhlasné stanovisko od
majitele domu ve Vřídelní ulici, kde bude nástupní stanice. S mezistanicí počítá
studie v ulici Na Vyhlídce v místech, kde jsou vyhořelé rozvaliny původní
stanice. Práce na projektové dokumentaci by mohly podle náměstka Hybnera začít
do měsíce. „Příjemné by bylo, kdyby nejdéle stavěná lanová dráha na světě začala
jezdit v roce 2013, to je sto let od doby, kdy se začala budovat,“ plánuje si
Hybner.
Lanovka má své příznivce, ale i odpůrce. Mezi ty druhé patří občanské sdružení O
co jim jde? „Ve chvíli, kdy je město až do roku 2025 zadlužené úvěrem na stavbu
arény, existují jiné priority. Konečně by se měly dávat peníze do opomíjených
okrajových částí Karlových Varů a ne jen do lázeňského centra,“ myslí si člen
sdružení Jaroslav Fujdiar. Magistrát podle něj peníze na lanovku nesežene.
Stavbu lanovky na Tři kříže, kde měl stát velký horský hotel, přerušila I.
světová válka. Stavební práce pokračovaly v letech 1920 až 1921. Tehdejší vedení
radnice ale nemělo chuť do dokončení lanovky a stavební firma zkrachovala.
Karlovy Vary měly před I. světovou válkou tři lanovky. Nyní jezdí dvě z nich.
První, nejstarší, vznikla už v letech 1906 až 1907. Byla to tunelová lanovka z
Divadelního náměstí směrem k budoucímu hotelu Imperial.
(MF Dnes - Vladimír
Zedník)
Zpět na zprávy a články
Zpět na úvodní stránku
|
|