
|
Pancíř lyžařům
nepřeje
Kdy se lyžaři a
především snowboardisté dočkají na Železnorudsku stejného komfortu jako na
sousední bavorské straně? Tato otázka se stala na Špičáku při čekání ve frontě
před turnikety téměř evergreenem. Milovníci zimních radovánek si ale odpovídají
už několik let stále stejně: žádný luxus nás v blízké době nečeká. Přestože se o
nové kabinkové a sedačkové lanovce na vrchol Pancíře uvažuje už téměř dva roky,
železnorudské radnici se dodnes nepodařilo stavbu zaplatit ani sehnat investora,
který by byl ochoten do nového sportovního areálu dát peníze. „Máme připravenu
projektovou dokumentaci a už je vydáno i územní rozhodnutí, ale nikdo dosud
neprojevil vážný zájem,“ lituje starosta Železné Rudy Michal Šnebergr. Stávající
více než třicet let stará lanovka se hodí spíše do muzea než na svah. Podle
plánů radnice by ji měla na trase Pancíř - Hofmanky nahradit lanovka nová,
dvousedačková. Kabinková lanovka by pak vozila z Hofmanek na Špičák v zimě
lyžaře a v létě cyklisty. Jeden a půl kilometru dlouhá sjezdovka z Pancíře by se
měla rozšířit tak, aby lépe sloužila milovníkům jízdy na prknech.
O tom všem si ale zatím mohou milovníci zimních sportů nechat jen zdát. „Pokud
nedostane investor nebo město dotaci z veřejných rozpočtů, bude velmi těžké
tento projekt uskutečnit,“ připouští Michal Šnebergr. Dosluhující lanovku
provozuje železnorudská radnice. Pronájem platí vlastníkovi svahu - Lesům České
republiky. Podle Josefa Tremla z firmy Sport service, která provozuje největší
šumavský lyžařský areál na Špičáku, se pronájem Pancíře nemůže městu vyplatit.
„Provoz na Pancíři musí být dlouhodobě ztrátový. Loni jsme chtěli, aby nám město
svah pronajalo. Představy některých zastupitelů ale byly naprosto scestné. Za
čtyřicetiletý šrot požadovali roční pronájem dva a půl milionu. Přitom hrubý
výdělek činí na Pancíři ročně jeden a půl milionu,“ říká Treml.
Starosta Šnebergr ale tvrdí, že vedení radnice si za pronájem chtělo účtovat 350
tisíc. „Sport service byl ochotný zaplatit o padesát tisíc méně, než jsme
požadovali. Proto ta jednání zkrachovala,“ uvádí Šnebergr. Kdyby město svěřilo
stařičkou lanovku do správy soukromníkovi, nemuselo by doplácet případné ztráty
a podnikatel by mohl z výtěžku snadněji investovat třeba do umělého zasněžování.
„Teď je ale jakákoliv dlouhodobá smlouva nemožná. Životnost staré lanovky není
už tak dlouhá,“ krčí rameny Šnebergr. Společnost Sport service je ale ochotná se
lanovky ujmout jedině na základě dlouhodobé smlouvy.
(MF Dnes - Jan
Novotný)
Zpět na zprávy a články
Zpět na úvodní stránku
|

|