vilemk:
EPV300? Pockej, mam za to, ze EPV300 je ta slovenska babypoma, tedy talirak zjednoduseny do mrte a "prenosny"... co to ma spolecnyho se zvratkou a jak zvratku pripojit na lano, kde jsou teleskopy (i kdyz z hadice a gumicuku...)
jinak obecne, kdyz si ctu toto
http://www.ducr.cz/view.php?cisloclanku=2006070003 "Metodický pokyn pro schvalování způsobilosti lyžařských vleků k provozu a vydávání průkazů způsobilosti" tak mi pripada, ze to cele je postavene tak, ze u vleku uvedenych do provozu do 04.05.2004 a to i prenesenych, pokud to bylo ze zeme EU se povoleni vydava pouz ena zaklade revizi a zadny prohlaseni o shode na dilci systemy neni potreba... chapal bych to tak, ze existujici vleky lze legalne provozovat dal a tedy VL200 i EPV300 a podobny dilka, pokud projdou nejaku smysluplnou revizi (takze treba EPV300 maji podpery rovne a ne vyhnuty na stranu jak je bezny) a projdou revizi elektro jsou normalne legalne provozovately i pro verejnost... Pouze u vleku nove uvadenych do provozu od te doby, pripadne prenesenych z mimo EU jsou vyzadovany ty prohlaseni o shode a pak uz se z tech pozadavku vylhat nelze... jak se na to hledi v pripade nejake zasadnejsi rekonstrukce tezko rict....
Jinak taak jsne, mym zamerem bylo to proste koupit a vozit na tom deti svoje pripadne kamosu a moc to neresit... zjistuju okolnosti hlavne proto, ze louka neni moje ale obcni a je asi rozumne mit od obce bud aspon souhlas k zimnimu vyuziti, njak vhodne formulovanej, nebo najemni smlouvu. No a zasupitele maj asi svoje zkusenosti s uradama a tak jenapadlo, ze je treba dohodu formulovat tak, aby v pripade problemu nebyla na rane obec coby majitel pozemku. No a druha vec, protoze moje zkusenosti jsou relativne okrajove (rozhodne jsem vic nalyzoval na nejakych serioznejsich vlecich a lanovkach) tak zjistuju, jak moc hrosi pripadne problemy...
honza
PS: Perlicka... na ten domadelny vlek vysel navod v Urob si sam 1978 a tam autor navodu konstatuje, ze zkusil lano do nekonecne smycky zaplest, ale protoze to neumi, tak se mu rozpletlo a tak to vyresil tak, ze konce lana zasunul proti sobe do mosazny trubicky, zaklinoval hrebikama a konce zaletoval... tim vznikla spojka, ktera udajne projizdi pres kladky bez problemu... jedina drobna potiz je v tom, ze se nesmi nahodit kotva pred tuhle spojku.... TEDA, TOHLE BYCH POVAZOVAL ZA FATALNI problem, protoze k tomu podle me proste drive ci pozdeji nepozornosti dojde a co to s tim vlekem udela, az kotva anrazi na vyhazovak a zezadu ji tahle bakule pritlaci teda nevim... (no asi to nejdriv z celym vlekem dost skubne, takze kdo bud ena lane a pobliz zazije nepekne chvile, a pak neco povoli, bud se roztahne kotva nebo proklouzne lanac nebo klinaky na pohonu, pripadne se spali vinuti na motoru... ale zazit bych to nechtel...) Nabizeny vlek ma lano zapletene...