Právě je čtv led 16, 2025 12:43 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 446 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 30  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: sob dub 20, 2013 10:56 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
no oldrichov je kus od nas, rikal mi o tom kamos, co tam bydli a vpodstate mi trochu inspiroval.

h.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: ned dub 21, 2013 11:01 am 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
Neváhej a jdi do toho :) :wink:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pon dub 22, 2013 3:40 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: sob led 12, 2013 11:10 am
Příspěvky: 100
tady jsem zhruba vyznačil trasu vleku o kterém jsem tu před časem psal(a do budoucna bude snad i foto :wink: ): http://www.mapy.cz/s/6VpG


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pon dub 22, 2013 7:43 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
vilemk:

EPV300? Pockej, mam za to, ze EPV300 je ta slovenska babypoma, tedy talirak zjednoduseny do mrte a "prenosny"... co to ma spolecnyho se zvratkou a jak zvratku pripojit na lano, kde jsou teleskopy (i kdyz z hadice a gumicuku...)

jinak obecne, kdyz si ctu toto http://www.ducr.cz/view.php?cisloclanku=2006070003 "Metodický pokyn pro schvalování způsobilosti lyžařských vleků k provozu a vydávání průkazů způsobilosti" tak mi pripada, ze to cele je postavene tak, ze u vleku uvedenych do provozu do 04.05.2004 a to i prenesenych, pokud to bylo ze zeme EU se povoleni vydava pouz ena zaklade revizi a zadny prohlaseni o shode na dilci systemy neni potreba... chapal bych to tak, ze existujici vleky lze legalne provozovat dal a tedy VL200 i EPV300 a podobny dilka, pokud projdou nejaku smysluplnou revizi (takze treba EPV300 maji podpery rovne a ne vyhnuty na stranu jak je bezny) a projdou revizi elektro jsou normalne legalne provozovately i pro verejnost... Pouze u vleku nove uvadenych do provozu od te doby, pripadne prenesenych z mimo EU jsou vyzadovany ty prohlaseni o shode a pak uz se z tech pozadavku vylhat nelze... jak se na to hledi v pripade nejake zasadnejsi rekonstrukce tezko rict....

Jinak taak jsne, mym zamerem bylo to proste koupit a vozit na tom deti svoje pripadne kamosu a moc to neresit... zjistuju okolnosti hlavne proto, ze louka neni moje ale obcni a je asi rozumne mit od obce bud aspon souhlas k zimnimu vyuziti, njak vhodne formulovanej, nebo najemni smlouvu. No a zasupitele maj asi svoje zkusenosti s uradama a tak jenapadlo, ze je treba dohodu formulovat tak, aby v pripade problemu nebyla na rane obec coby majitel pozemku. No a druha vec, protoze moje zkusenosti jsou relativne okrajove (rozhodne jsem vic nalyzoval na nejakych serioznejsich vlecich a lanovkach) tak zjistuju, jak moc hrosi pripadne problemy...

honza

PS: Perlicka... na ten domadelny vlek vysel navod v Urob si sam 1978 a tam autor navodu konstatuje, ze zkusil lano do nekonecne smycky zaplest, ale protoze to neumi, tak se mu rozpletlo a tak to vyresil tak, ze konce lana zasunul proti sobe do mosazny trubicky, zaklinoval hrebikama a konce zaletoval... tim vznikla spojka, ktera udajne projizdi pres kladky bez problemu... jedina drobna potiz je v tom, ze se nesmi nahodit kotva pred tuhle spojku.... TEDA, TOHLE BYCH POVAZOVAL ZA FATALNI problem, protoze k tomu podle me proste drive ci pozdeji nepozornosti dojde a co to s tim vlekem udela, az kotva anrazi na vyhazovak a zezadu ji tahle bakule pritlaci teda nevim... (no asi to nejdriv z celym vlekem dost skubne, takze kdo bud ena lane a pobliz zazije nepekne chvile, a pak neco povoli, bud se roztahne kotva nebo proklouzne lanac nebo klinaky na pohonu, pripadne se spali vinuti na motoru... ale zazit bych to nechtel...) Nabizeny vlek ma lano zapletene...


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pon dub 22, 2013 8:26 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
filo píše:
vilemk:

jinak obecne, kdyz si ctu toto http://www.ducr.cz/view.php?cisloclanku=2006070003 "Metodický pokyn pro schvalování způsobilosti lyžařských vleků k provozu a vydávání průkazů způsobilosti" tak mi pripada, ze to cele je postavene tak, ze u vleku uvedenych do provozu do 04.05.2004 a to i prenesenych, pokud to bylo ze zeme EU se povoleni vydava pouz ena zaklade revizi a zadny prohlaseni o shode na dilci systemy neni potreba... chapal bych to tak, ze existujici vleky lze legalne provozovat dal a tedy VL200 i EPV300 a podobny dilka, pokud projdou nejaku smysluplnou revizi (takze treba EPV300 maji podpery rovne a ne vyhnuty na stranu jak je bezny) a projdou revizi elektro jsou normalne legalne provozovately i pro verejnost... Pouze u vleku nove uvadenych do provozu od te doby, pripadne prenesenych z mimo EU jsou vyzadovany ty prohlaseni o shode a pak uz se z tech pozadavku vylhat nelze... jak se na to hledi v pripade nejake zasadnejsi rekonstrukce tezko rict....


Četl co jsem ti psal?????Nebo sem to psal zbytečně.........
Přečti si tedy co jsem psal a musíš pochopit že tyto vleky neprojdou revizí ani strojní ani elektro a tím pádem nedostanou průkaz způsobilosti
Vypsal sem ti vše proč to prostě nejde.........takže tě prostě nechápu
když ho chceš postavit tak ho postav,ale jednou provždy jenom na ČERNO jinak ani prd

kompletní podklady pro revize sou velice složité a na netu je jen tak nenajdeš........to co tady cituješ je pouze výňatek a tvuj výklad dané problematiky je hodně zjednodušený a mylný


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pon dub 22, 2013 10:48 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
filo píše:
vilemk:
EPV300? Pockej, mam za to, ze EPV300 je ta slovenska babypoma, tedy talirak zjednoduseny do mrte a "prenosny"... co to ma spolecnyho se zvratkou a jak zvratku pripojit na lano, kde jsou teleskopy (i kdyz z hadice a gumicuku...)


Tak unašeč není všechno. Se zvratkama měly dost společného - stejné kladky, průměr lana, vzdálenost podpěr...Taky proto řada zvratek předělaných na "talířkáč" byla prakticky kopie EPV


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte dub 23, 2013 10:28 am 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
IgibnLa: jasne ze jsem to cetl... se hned nep**er...

Potiz je v tom, zes napsal tri body vystrelene od boku, procemz dohledat realne pozadavky a v jakem predpisu jsou zalozene nelze, ani ty je neodkazujes...

Krom toho ted michame (a OK, zacal jsem to v tomhle priapde ja) dve veci dokupy...

Je mi uplne jasne, ze ten domadel oficialne provozovat nelze a nikdy nepujde.... tim netreba se dale zabyvat... Ale ktery predpis a kdy znemoznil provoz fabricky vyrabenych EPV300?

H.


Bez sprostých slov prosím.. Thomas


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte dub 23, 2013 12:40 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
citace z http://www.polarplus.cz

na základě technické prohlídky strojní části LV EPV 300 Vám sděluji následovné:

Lyžařský vlek EPV 300 svým provedením již neodpovídá technickým parametrům, které jsou kladeny na bezpečnost provozovaných zařízení. U lyžařského vleku EPV 300 je spousta závad pro které tento lyžařský vlek nelze dále bezpečně provozovat.

Jsou to hlavně:

vzdálenost osy lana od překážky - nesplňuje min. 1250mm
kladkové baterie - nesplňjí průměr min 200mm a musí být vyloženy gumou
lyžařský vlek nemá regulaci rychlosti dopravního lana
kladkové baterie musí být vybaveny systémem snímání polohy (SPL) lana
kladkové baterie musí být vybaveny zachycovači pádu lana


Mimo tyto uvedené nedostatky je celá ocelová konstrukce tohoto lyžařského vleku značně poddimenzována v oblasti statické a dynamické pevnosti. Působící síly při provozu rozkmitávají konstrukci LV a dochází k nadměrnému zatížení nosné části. Ta se kroutí, ohýbá a může nastat její celková deformace. Tím, že tyto LV nejsou vybaveny systémem SPL a ani zachycovači pádu lana může jednoduše dojít k vážným zraněním přepravovaných osob.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte dub 23, 2013 6:00 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
filo píše:
IgibnLa: jasne ze jsem to cetl... se hned neposer...



OK


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: ned kvě 05, 2013 6:51 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: sob led 12, 2013 11:10 am
Příspěvky: 100
takže tady je slibované foto kotvičkového vleku z Ludvíkova pod Pradědem :D snad fotky půjdou načíst :?
dobrý, de to :D
a poslední 2 fotky je taková zajímavost: v jedné zahradě pod vlekem je bouda a na ní cedule placené parkoviště :D no, možná tam kdysi bylo :D
no a ten elektroměr(či co to je) uvitř skříně u dol. stanice co jde vidět vypadá celkem nově, takže vlek možná donedávna eště jezdil :? ale že by jezdil doposud se mi zas nechce věřit, nikdy sem na něm neviděl jedinýho lyžaře...


Přílohy:
Poznámka: dolní stanice
293.JPG
293.JPG [ 106.32 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: dolní stanice
295.JPG
295.JPG [ 107.16 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: pohled na trasu od dol. st.
296.JPG
296.JPG [ 137.09 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: skříň
297.JPG
297.JPG [ 155.52 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: dol. st. zezadu
298.JPG
298.JPG [ 106.91 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: pohled zvrchu
302.JPG
302.JPG [ 160.43 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: podpěra č.1
303.JPG
303.JPG [ 106.55 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: trasa mezi 1. a 2. podpěrou (vzadu možno rozeznat hor. stanici)
304.JPG
304.JPG [ 145.65 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: podpěra č.2
306.JPG
306.JPG [ 167.51 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: trasa mezi 2. podpěrou a hor. stanicí
308.JPG
308.JPG [ 159.66 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: hor. stanice
310.JPG
310.JPG [ 161.27 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: pohled na trasu zvrchu
312.JPG
312.JPG [ 153.45 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: ještě jednou dol. st. v celé své kráse :D
(a ta rolba vzadu patří k vedlejšímu svahu kde je funkční talířák)

318.JPG
318.JPG [ 124.16 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: no jo, je to kus :D
323.JPG
323.JPG [ 146.02 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: "parkoviště"
326.JPG
326.JPG [ 132.91 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Poznámka: "parkoviště"
325.JPG
325.JPG [ 112.52 KiB | Zobrazeno 5325 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: ned kvě 05, 2013 7:43 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
Pěkné pěkné. A svah vypadá taky celkem slušně, žádná rovina. Podle zrezlých kladkových baterií letos ten vlek nejspíš nejel. No funkční možná ještě bude.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: ned kvě 05, 2013 7:44 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
presovcan píše:
vilemk píše:
Dva tyto vleky jsou ve funkčním stavu na Poludňovém grúni. Na nějakém fóru jsem se před pár lety dočetl, že to tam udržují nějací nadšenci a je to v provozuschopném stavu. Vleky vypadají zachovale a lano nově.

viewtopic.php?f=17&t=221&start=195

Na Slovensku byly převážně EVP300, u nás Transporta dodávala VL200 :)


Tak to som nevedel :) Je to super ,ze funguju a nevies kde presne su napr. podla google map???


Tak letos minimálně ten spodní vlek jel! :)


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: ned kvě 05, 2013 7:57 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: sob led 12, 2013 11:10 am
Příspěvky: 100
nojo, rovina to teda rozhodně není, pěkně sem se zadýchal :D na lyžích bych se tam asi i bál jet, zvláště na těch klasických :D


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: ned kvě 12, 2013 5:17 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
http://www.sedlcansky-kraj.cz/cz/clanek ... zarum.html


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte kvě 14, 2013 3:50 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: sob led 12, 2013 11:10 am
Příspěvky: 100
tam bych se rád podíval :)


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 446 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 30  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz