Kdysi jsem merkurem žil a povětšinou z něj stavěl jeřáby MB, nejčastěji 88 který šlo i zasunout a odvézt na autě, mám ho ve skříni složený dodnes. Ale bylo i období lanovek. Kabinová mě neuspokojila, i když to má taky něco do sebe, ale přecijen nudný provoz. Sedačková byla problematická na sedačky - moc těžké na motouz, jedině vyrobit z drátu a to jsem neuměl. Nejvíc jsem se vyblbnul s vlekem TatraPoma - neměl sice odpojitelné talíře, ale vypadal věrně, počet kol z několika stavebnic stačil i na opěry - u sesle to vypadá s jednou kladkou blbě, zde to kopírovalo předlohu. Dostatek bužírkovanýho drátu s průřezem pod milimetr byl ideální na výrobu úchytů i s kloubem, talířů (z drátu se na konci udělal šnek) a hlavně těch hadic pro vedení talířů jak dole, tak i na plovoucím lanáči. I u kladek na opěře. Starej motor s převodem 78ot/min nádherně posloužil a zvukem vlek dost připomínal. Navíc byl s deskou na kterou se celá stanice přišroubovala, na hřídeli byla stará špulka na nitě a na ní přišroubovanej lanáč. Bohužel jedna láska mi motor vyhodila s tim, že je to starej krám - pro lanovkáře byl k nezaplacení, bohužel jsem byl v období jinejch priorit
Takže za mě určitě vlek
Jinak závěs z drátu vypadal úplně stejně jako háček na kotvičkovej vlek, s tim rozdílem že byl napevno.