Právě je čtv led 16, 2025 1:53 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 446 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 30  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pát úno 15, 2013 1:04 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
Tento typ "ozubených kol" jsem viděl jen na Šumavě a jeden myslím na Vysočině. Těžko říct výrobce atd. protože to mohla vyrábět nějaká temní menší fabrika a od nich si další stavitelé koupili jen "jeho plány", kdy dost často řešili hlavně podpěry svým způsobem. Takže většina vleků byla jedinečná. Vyjímkou jsou kotvičky VLXXX od Transporty


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pát úno 15, 2013 10:09 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2010 9:11 am
Příspěvky: 323
Někde tam vedl kdysi nějaký vlek.
Vyfotil jsem jen horní stanici, nic dalšího jsem tam neviděl.

http://www.mapy.cz/#t=s&x=14.323682&y=4 ... umlov&l=15

Příloha:
DSC_0079.jpg
DSC_0079.jpg [ 193.44 KiB | Zobrazeno 4589 krát ]


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 2:03 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
Ahoj

Zvazuju odkoupeni kotvickoveho domadelu, vznikleho zrejme na zaklade navodu z Urob si sam (vysly dva velmi podobne navody, jeden v c. 27 - 3/1978 a druhy c. 62 - 2/1987, lisi se relativne malo....) a jeho pouziti pro svoje deti, pripadne pro sousedy. Vlek je mobilni, na svah se instaluje jek pomoci koliku nebo podobnyho kotveni...

Ted otazka... chtel bych to dat na louku u baraku, ktera je ale obecni. Zastupitele se zamerem vicemene souhlasi (louka se jen sece, tak nemaj problem s tim, aby se na ni pod snehem lyzovalo). Nicmene trochu resi bezpecnost.... jak ve stylu jak se z toho vylhat, kdyby se nahodou neco nekomu stalo, aby to nemusela resit obec.

Moje predstava je, ze provoz ej soukroma akce, zarizeni neni obecne prvozovano pro verejnost (zadny cenik u stanice atd...) a provoz na vlastni nebezpeci... pokud nekdo pijde..

Otazky:

- lze nekde najit konsistentni pozadavky na vlek, v tomto pripade to je asi spis ekvivalent soucasnych vleku s nizkym vedenim lana (detskych provazku), resp co presne legislativne brani provozu kotvicky bez podper? (kdyz teda vynecham, ze to je domadel, takze tezko nekdo vyda nejake prohlasnei o shode...)
- co teoreticky potencialne hrozi pri provozu takovyho vleku pro sousedy? IMHO to je obdobna situace, jako kdyz souseda necham na sve domadelne cirkularce na svem dvorku narezat drevo a on si pri tom ublizi...

Co vy na to?

Dik

Honza


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 3:46 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
vilemk píše:
Dva zvratkové vleky nedaleko v.n. Morávka. Bohužel již nefunkční. Autorem fotek je kolega Wix


kde přesně se tyto vleky nacházejí?


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 3:58 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
filo píše:
Ahoj

Zvazuju odkoupeni kotvickoveho domadelu, vznikleho zrejme na zaklade navodu z Urob si sam (vysly dva velmi podobne navody, jeden v c. 27 - 3/1978 a druhy c. 62 - 2/1987, lisi se relativne malo....) a jeho pouziti pro svoje deti, pripadne pro sousedy. Vlek je mobilni, na svah se instaluje jek pomoci koliku nebo podobnyho kotveni...

Ted otazka... chtel bych to dat na louku u baraku, ktera je ale obecni. Zastupitele se zamerem vicemene souhlasi (louka se jen sece, tak nemaj problem s tim, aby se na ni pod snehem lyzovalo). Nicmene trochu resi bezpecnost.... jak ve stylu jak se z toho vylhat, kdyby se nahodou neco nekomu stalo, aby to nemusela resit obec.

Moje predstava je, ze provoz ej soukroma akce, zarizeni neni obecne prvozovano pro verejnost (zadny cenik u stanice atd...) a provoz na vlastni nebezpeci... pokud nekdo pijde..

Otazky:

- lze nekde najit konsistentni pozadavky na vlek, v tomto pripade to je asi spis ekvivalent soucasnych vleku s nizkym vedenim lana (detskych provazku), resp co presne legislativne brani provozu kotvicky bez podper? (kdyz teda vynecham, ze to je domadel, takze tezko nekdo vyda nejake prohlasnei o shode...)
- co teoreticky potencialne hrozi pri provozu takovyho vleku pro sousedy? IMHO to je obdobna situace, jako kdyz souseda necham na sve domadelne cirkularce na svem dvorku narezat drevo a on si pri tom ublizi...

Co vy na to?

Dik

Honza



v tomto případě je jediná možnost..........koupit,postavit a jezdit na černo a přejít na modlení aby se nic nestalo
kdybych ti napsal veškeré potřebné dokumenty,revize a požadavky na bezpečnost provou které jsou potřeba na provoz lyz.vleku tak od této myšlenky okamžitě upustíš,ale jestli to vše chceš znát tak to to napíšu

Hlavním důvodem proč tyto vleky nemohou jezdit legálně není rozchod lana a překážky (podpěry) ale bezpečnost provozu!!!!


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 4:49 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
tak postup jezdit nacerno je ai jasny, ale porad mi neni zrejmy, cim jsou horsi nez "provazky" s ocelovym lanem a unaseci. jeste bych pochopil nahazovni kotvicky na lano, kde e riziko zamotani ruky do provazu kotvicky ale jinak to je vpodstate totez.

BTW a kdyby se nahodou neco stalo, tak co pak hrozi?

Honza


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 5:48 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
filo píše:
tak postup jezdit nacerno je ai jasny, ale porad mi neni zrejmy, cim jsou horsi nez "provazky" s ocelovym lanem a unaseci. jeste bych pochopil nahazovni kotvicky na lano, kde e riziko zamotani ruky do provazu kotvicky ale jinak to je vpodstate totez.

BTW a kdyby se nahodou neco stalo, tak co pak hrozi?

Honza


Česká republika je členem EU.......v EU platí neuvěřitelných nesmyslných vyhlášek apod,které si česká vláda tak nějak počestila :

1/ u lyžarských vleku jsou tolerovány dva způsoby napínání lan-hydraulické
-mechanické přes závaží
tedy první problém je ten že u těchto vleku bývalo napínání našponovaná lana zachycena kolíkem (tím pádem není možné zaručit že při pádu lana z podpěry se lano nedostane do bezprostřední blízkosti lyžaře)

2/ unašeče jsou zase jenom dva druhy - odpojitelný (zapojování a odpojování musí být mechanické)
- neodpojitelný

3/ když vlek neměl podpěry lano kolikrát vedlo skoro po zemi docházelo k velkým průvěsům které nebylo možné řešit

těch problému je tam daleko víc (brzda,rozběhová převodovka,vratná i pohonná stanice,absence bandáží a nemožnost jejich řešení,spl)


kdyby se něco stalo.........no záleží co by se stalo a kdo by u toho byl (nejhorší muže být šetření od drážního uřadu a následně policie)
pokud je vlek prokazatelně provozován pro soukromej učel tak si nejsem jistej jak to je!!
jízda na vlastní nebezpečí muže být napsaná u vleku,ale tak uplná pravda to není (v případě nehody nastává dokazovaní že lyžař porušil provozní řád daného zařízení)na sjezdovce to platí jinak


stačí takto?


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2013 9:48 am 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
IginLa píše:
vilemk píše:
Dva zvratkové vleky nedaleko v.n. Morávka. Bohužel již nefunkční. Autorem fotek je kolega Wix


kde přesně se tyto vleky nacházejí?


Vyznačil jsem tam ten delší. Druhý (kratší) vlek vede paralelně, ale začíná o 100m výš a končí o 150m níž.
http://www.mapy.cz/#q=v.n.%2520Mor%25C3 ... V2Q6gdHevr


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2013 1:18 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
Hmm... jasneno, tak kotvicky nemaji brzdu ani opatreni proti zpetnemu pohybu pri pretizeni ale jinak bych je spis porovnaval s "provazky" z nizkym vedenim lana...

OK, legislativne vicemene jasno... jedina otazka je, co vlastne znamena soukromy ucel.... :)

Nicmene fakticky... cim a jak je takovy vlek realne potencialne nebezpecny, co realne hrozi?

Sam s kotvickama nejaky zkusenosti mam, jezdil jsem na zrejme VL-200 nekolika umisteni, v situaci, kdy se kotvicky vozily sebou i jsem zazil instalaci, kdy kotvicka mela nahore jeste dalsi hacek a smotana se spoustela dolu samospadem po paralelne napnutem pevnem lane, jezdil jsem i na nejake obdobe zvratky nekde v Krkonosich... byl to zrejme nejaky domadel (resp delalo se to asi v dilne nejaky fabriky k podnikovy chate ci co), zavesy byly z plochace a cestou byly podpery, ale ne portalovy jak tu sjou fotky zvratek ale jenom sloupky...

Co si pamatuju, tak nejvetsi riziko bylo pri nastoupeni, kdy bylo potreba chytit kotvicku na lano a udrzel provaz kotvicky napnuty nez nabrala (dle rychlosti jizdy dost prudce) cloveka.. asi by nebylo dobre si ten spagat omotat kolem ruky. Jak eliminovat tohle riziko nevim, jinak, zvlast pokud nejsou podpery, nejake riziko provozu nevidim...

Honza


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2013 1:51 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
stručně řečeno soukromý učel je........žádný ceník,prokazatelná platba za jízdu,vlek není provozován za učel zisku

co reálně hrozí,no........na to ti asi odpoví kolega Vilemk
mezi vlekaři se traduje pár amputovaných prstu,ale to sou naprosté vyjímky
ale nehod se stávalo dost tak jak píše kolega Vilemk níže


ještě nějaké otázky? :D


Naposledy upravil IginLa dne stř dub 17, 2013 11:26 pm, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2013 10:17 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
filo: U nás v okolí dřív byly jen zvratkové vleky a mezi našimi otci skoro nenajdeš nikoho, komu by se nestal na zvratkách úraz :). Nejčastěji je problém při zapojování - když špatně dáš zvratku na lano, nebo už máš "roztáhnuté" zobáčky - jakmile zvratka se napne a zabere může vyskočit - letí kovová část pekelnou rychlostí zpět a nevím proč, ale ve většině případů přímo do ksichtu - vybité zuby, rozseklé čela s jizvami dodnes...Další problém byl s provazem. Na některých vlecích bylo lano dost vysoko, někde i nad 2,5 m, takže provazy byly dlouhé a při zapojování si lyžař držel pod prdelí prkno a lano se mu válelo po zemi..Bohužel někdy bylo i zamotané kolem lyžařovi ruky, prstu apod, takže opět jak se napnulo očko kolem ruky hned byly zlomeniny.
Další případ co se stal byl ten, že díky nedokonalému napínání a špatnému spletení lana spadlo z koncové stanice lano (když se tam blížil těžký lyžař) a letělo asi přes 5 podpěr zpět a zachytlilo se až za tu 6tou. Naštěstí to nikoho netrefilo..to bylo obrovské štěstí, protože trefit to někoho tak ho to asi zabije.
Při vypojování měly kladky tendenci skákat na zpětné lano, protože bylo dost blízko, takže každý den se minimálně 5x vypínal vlek, že někomu jela zvratka dolů omotaná kolem lana - sem tam se stalo, že se zachytila o podpěru a celou ji ohnula. Pěkně to s vlekem zamávalo a spadlo lano z několika podpěr a šíleně sebou mlátilo - pěkně to mydlilo vše v okolí.
Na kotvičkách téměř po celé trase, (na zvratkách jen velmi vyjímečně) vedlo lano pod úrovní ramen a zachytávali se části oděvu o lano, takže to dost trhalo oblečení, které bylo zároveň i dost od oleje kapajícího z lana a kladek.
Zkrátka těch nehod bylo dost a nejvíce při zapojování. My zkušenější už víme, jaké finty používat při zapojování, ale i letos se zkušenému kolegovi stalo, že se mu zvratka vrátila přímo do kolena.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: čtv dub 18, 2013 4:11 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: sob led 12, 2013 11:10 am
Příspěvky: 100
já sám jsem už kotvičkovou éru nezažil(a na žádném vleku tohoto typu jsem ještě nikdy nelyžoval), nicméně velice rád bych to někdy skusil :ano: ten adrenalin právě na těchto vlecích mě velice přitahuje :D


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pát dub 19, 2013 10:28 am 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
vilemk: Hehe.. jak na to koukam, tak zvratkovy vlek nebyl zdaleka tak dokonaly, jak tu nekteri psali :))

Nicmene u kotvicek vetsina tech problemu IMHO neni... pokud kotvicka pri spatnem zapojeni spadne z lana, pada do strany a ne moc rychle (coz jemozna dany tou zvratnou pakou, u kotvicky z dratu je mnohem mensi), na vratny stanici je zpetny lano vejsi a pravdepodobnost, ze by na nej kotva vyskocila je minimalni.. Pad lana je u kotvicky taky vpodstete bez rizika, protoze pohaneci i vratna kladka jsou svisle a obvykle ubyceny do nejakyho Ucka, takze se lano zavesi za osu a jen o trochu vic se provesi (leda by prdla cela osa...). Lano u domadelneho vleku je relativne nizko, takze i kotvicky muzou byt pomerne kratky....

Lana kotvickacu co jsem zazil pravda nebyly nejcistsi, ale ze by byly zaolejovany, to ne a pokapany od oleje jsem byl teda spis s nekterejch pom (specialne nektery Hcka mam pocit olejem jen crcely...)

adam: No z mych zkusenosti to zvlastni adrenalin neni.. spis to z dnesniho pohledu neni moc pohodlny (hlavne opruz s vozenim kotvicek dolu) ... ono adrenalin byly treba Poma H vleky v Risoul-Vars, kde jsou z nejakyho duvodu vetsinou s pevnym startem. Byli jsme tam, kdyz bylo malo snehu, takze lyzar pri nastupu byl niz, nez s eobecne pocitalo a pri tom pevnym startu dokazal teleskop ferove vystrelit do vzduchu i 80kilovyho chlapa...

Honza


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pát dub 19, 2013 12:35 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: sob led 12, 2013 11:10 am
Příspěvky: 100
no podle toho co tu psal vilemk tak větší sranda byla spíše na zvratkách :)


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)
PříspěvekNapsal: pát dub 19, 2013 5:18 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
Jak se to vezme. Na tu dobu to bylo něco neskutečného, protože to byl vlastně první vlek s nekonečným vedení lana...Co se mi na nich líbí nejvíc - každý vlek byl unikát a jak si to kdo udělal, takové to měl - teda vyjma zvratek vyráběných Zlinsportem (ty byly dřív třeba na Kohútce, ve Zlíně...). Třeba lana jsou dnes nerez, takže je netřeba olejovat a už se ani tak nechlupatí. Některé zvratkové vleky byly víc vychytané (různé vychytávky na pád lana z koncových stanic, bezpečnostní vypnutí v případě že selhala vyhazovačka atd.), některé míň. Bohužel problém při zapojování byl všude. V tomto byly kotvičky VL, tak jak píšeš, bezpečnější. Nicméně neměly takové možnosti jako zvratkové vleky (třeba zvratka na Lysé hoře, Jeleňovská) - délka, lomení trasy, u těch vymakanějších kotviček se nešlo tak lehce vyhodit kdekoliv po trase. S čím jdou zvratky porovnávat jsou vleky EPV300, které byly provedením asi nejblíž (na nich dokonce šlo jezdit na zvratkách :)). Co je na těch vlecích nejkrásnější je právě ten unikát, hlavně stanice, pohon...
Jinak s tím provozem asi zas takový problém nebude. Nedávno ještě fungoval VL200 v Sedlišti, řada vleků EPV300 funguje...samozřejmě ne pro veřejnost ale pro soukromé užití - stejně tak zvratkový vlek, na který chodím v zimě lyžovat. A mimochodem, pár stran zpět tu dal video IginLa, kde je krátký dokument (s příjemnou hudbou :D -http://www.ski-oldrichov.cz/videa/) o nějakých nadšencích, kteří myslím minulý rok postavili kotvičku někde na louce pro tamní děti.

Adam :wink: :ano:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 446 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 30  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz