Rozdíly máš na první straně, ale když to shrnu:
kotvičky:- vyráběla je Transporta Chrudim pod označením VL200, VL350 atd. (existují samozřejmě i home-made)
- vyskytují se v celé republice,
- unačeč je "ohnutý drát" - viz první strana tohoto topicu,
- kotvičky měly často žádnou, nebo jen pár podpěr daleko od sebe,
- často vedlo lano skoro po zemi, lyžařovi vedle kolen
,
- lano v 99% je vedeno nad sebou,
- poháněcí stanice je "na podpěře" a vždy spodní,
- lano 8 mm,
- délka vleků nejčastěji cca 200 m.
zvratky:- vyráběl je Zlinsport, 99% však byl home-made - každý byl svým způsobem unikát - napínání řešeno např. důlním vozíkem
naplněným šutrama na šikmých kolejích
, vyráběly je často učni na učnácích,
- vyskytují se jen na zlínsku a okolí,
- unašeč byl z tenké pásoviny - hodně úrazů při zahakování na lano
,
- měly hodně podpěr velmi blízko sebe (až 25 na 1 km délky) - děláno tak, aby mezi podpěrami byl vždy jen jeden lyžař,
- lano vedeno vedle sebe - vždy bylo pravé lano tažné - jednoduché a časté lomení trasy do leva (do prava to nebylo možné);
- poháněcí stanice byla v domku - často v nějaké chatě atd. - řešená nejčastěji dvěma "více - závitovými" koly - viz obr.
- jako poháněcí stanice sloužily často naftové motory ze Zetoru apod. - možnost zařadi jinou rychlost
- poháněcí stanice spodní i vrchní,
- lano 10 mm,
- lano vedlo 2 - 3 m nad zemí,
- byly delší - délka i 1 km.
Celkově jsou zvratky technicky trochu výš - řada těchto vleků byla lehce předělána na teleskopické - což u kotviček je nemožné. Uvedené vlastnosti jsou typické, avšak existují vyjímky. Krom těchto dvou typů - vycházejících z nějakého standardu existují i vlastně vymyšlené obdoby těchto vleků - jiné unašeče, technické řešení, rozměry klade, lana atd.
U obrázků níže jsou vidět rozdíly - vlevo je zvratka, vpravo kotvička.